Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Szabályok

2009.02.12

 

Törékenység:100 százalék

Gumikopás:Nincs

Időmérő:Nincs még döntés.

Versenyhossz: 45%

FONTOS!

Ha száraz a verseny akkor kötelező feltenni mind a kettő keveréket(kemény,lágy).

Box:1-szer kötelező kimenni

Sebezhetetlenség:ki

Mechanikai hiba:Van

Aki nincs jó körön az köteles lehúzódni az ideális ívről!!!

Ha ezt valaki nem tartja be az büntetésben részesül!!!

A szabadedzésnek, az időmérő edzésnek, vagy a versenynek vége van.

 

Figyelmezteti a lassabb versenyzőt, hogy engedje el az őt lekörözni készülőt. Ha a pilóta háromszor nem veszi figyelembe figyelmeztetést, boxutca-áthajtásos büntetést kap.

 

Tilos az előzés, a pályán lévő valamilyen akadály miatt. A pályán kicsúszás, baleset történt, az adott szakaszon lassabban, figyelmesebben kell vezetned.

 

Egy autót kizárnak a versenyből és haladéktalanul ki kell állnia a boxba

 

 

 

 Fontos!!!

A vezetés kizárólag billentyűzettel történhet!

 

Ez egy amatőr bajnokság, azért vagyunk ebben a ligában hogy fejlődjünk, jól szórakozzunk, természetesen itt is vannak szabályok, de nem olyan szigorúak mint egy elit ligában !


1. Bírói testület:

A bajnokságban nem lesz bírói testület. A versenyek értékelésekor mindig más személyeket hívok meg az esetek tárgyalásakor. Ezzel mindenki részt vesz a liga működésében.

1. Mivel még elég kis Liga vagyunk, külön msn-es Liga-gyűlés nem nagyon lesz, de azért jó hogyha fel vagyunk véve msn-re, úgy könnyebb segíteni A Szerver-jelszót és IP-t a fórumban kapjátok meg a kijelölt topic-okban


2. Chat szabályok: Csak szabad edzésen, időmérőn és Warmupon szabad chatelni, verseny alatt szigorúan TILOS!! A szabálysértő következő versenyen hátrasorolással sújtható, és- vagy a futamból való kizárással is büntethető!

3. Versenykörülmények: Hivatalos Mod a Birkuc 2008 FINAL mod.
Gumikopás, üzemanyag fogyasztás: Nincs
Sértetlenség: kikapcsolva
Mechanikai hibák: bekapcsolva
Időjárás: száraz
Versenytáv: 45%
Autó sérülés: 100 %
Megengedett segítségek: Minden

4. Vezetési, előzési szabályok: Aki folyamatosan vágja a kanyarokat a pályán, eredményét töröljük. Balesetek általában előzésnél, illetve kanyarok előtt történnek.

Rajtbaleset okozásakor minimum 1 futam eltiltás jár.

Kilökéskor, ha a kilökő nem várja be a kilökött autót, és tovább hajt, eredménye törölve lesz. Amennyiben, ha kilököd a ellenfél autóját, bevárod és visszaengeded magad elé, a büntetés elkerülhető!
Lekörözés esetén a lassú versenyző köteles minél hamarabb félrehúzódni (az ideális ívről lehúzódni) és biztonságosan elengedni a gyorsabb versenyzőt! Az a lekörözendő versenyző, aki nem adja meg az ideális feltételeket a lekörözőnek, büntetésben részesül, ami 2-5 hely hátrasorolást jelenthet a következő versenyen.


5. Időmérő edzés:A valódi forma 1-es futamokhoz hasonlóan bevezetésre kerül a "teli tankos" szabály. Ez azt jelenti, hogy a hétközi tesztektől függetlenül, az időmérőn a futamra beállított kezdő benzinmennyiséggel lehet csak mért időt teljesíteni. A kör szám korlátlan. A beugró versenyzőnek annak az autójával kell indulnia, aki jogosan indulhatott volna, de mégsem vesz részt a futamon. A cél az, hogy minél többen jelenjenek meg a vasárnapi rajton. Az időmérő futam 20 perces lesz. Ez alatt kell mindenkinek korlátlan körből a legjobb időt kihoznia, ami a rajtsorrendet meghatározza. Aki a 20 percen belül befejezi a körözést az csendben megvárja, míg a többi is befejezi. Ha valaki a nem fut mért kört, az az utolsó rajthelyről rajtol. Aki szándékosan zavarja, vagy akadályozza a gyors körét teljesítő versenyzőt, akkor azt 5 hellyel hátra soroljuk.

6. Futam: Warmupon mindenki le ellenőrzi a netes kapcsolatát, hogy a feltételeknek megfelel-e. Akinek a netkapcsolata tartósan 180 ping feletti eredményt mutat, az NEM INDULHAT a versenyen! A versenyen a ki és belépés nem lehetséges. Aki indokolatlanul kilép a versenyből, az a következő futamból való kizárást is jelenti. Kivéve ha a netes kapcsolata szakadt meg. Verseny vége akkor van, amikor az utolsó autó is beért a célba. Kilépni csak akkor lehet ha erre jelzést kaptok. Chat engedély megkapása után már lehet beszélgetni-elhagyni a szervert!


7. Pontozás: FIA 2006-ös szabálya alapján történik! Csapat és egyéni világbajnokság van! Annak a versenyzőnek jár a pont, aki 9 kör vagy kisebb lemaradással ér be a célba. 10 körös lemaradás után már nem jár pont, helyezéstől függetlenül.

8. Óvás benyújtása: Versenyt követően 3 napig lehet óvást benyújtani a fórumon! Az óvás megtárgyalása után, értesítve lesz mindenki az eredményről. Ezután lesz csak végleges eredmény hirdetés!

9. Futam kihagyása, elmaradása: Amennyiben nem tudsz a futamon megjelenni, azt köteles vagy jelezni a liga vezetőjének! Ha a liga tagságának 50%-a kéri a futam időpontjának változtatását, akkor azt egy héttel el kell halasztani. A megismételt futamot létszámtól függetlenül meg kell tartani.
Ha valaki(k) kérik az időpont módosítást akkor azt a fórumban döntjük el. Az új időpontban induló versenyzők létszáma nem lehet kevesebb az előírt (szombat) időpontban induló versenyzők számánál. Egyenlőség esetén is marad az eredeti időpont.
A liga érdeke, hogy lehetőség szerint úgy alakítsuk a futam időpontját - ha kérés érkezik -, hogy a lehető legtöbb versenyző tudjon részt venni a futamon.


10. Tesztek: Tesztek akár minden nap is lehetnek, ez attól függ hogy mennyi tag ér rá. A teszteknek annyi jelentősége van hogy a versenyző megismerheti a pályát tapasztalatokat szerezhet.

11. Tesztelésen, Időmérőn, és futamon minden netes dolgot kapcsoljatok ki, letöltések, msn, torrent stb...! Ezek belassítják a szervert és ellehetetlenítik a játékot.